EN RIGTIG FØLGER SUCCES

Da Vejdirektoratet startede på facebook, var det i november.

Vi valgte at køre en julekalender, med simple opslag der udmundede i spørgsmål, man dagen efter kunne finde svaret på i næste opslag…

Og det var en kæmpe succes!

Derfor blev denne idé genbrugt i 2017, hvor at selve designstilen blev modificeret lidt i forhold til den normale stil.

Blandt andet blev himlen mørkere, for bedre at udstråle de mørke vintermåneder, og hvor der før var græs, blev dette erstattet af sne.

Opslagene blev herefter lavet til små film, hvor man først så et motiv på en julekalender, og hvor der herefter hver dag blev åbnet en låge.

Det var en super sjov opgave for både os involverede, men også en uformel, hyggelig og anderledes tilgang til vejinformation for slutbrugerene.

Også denne gang blev julekalenderen taget meget godt imod, og da vi nu havde en solid følgerskare, fik disse meget mere ekspornering end tidligere (også uden brug af boostede opslag)

 

Herunder kan du se filmen for den 24.december, som udover at være animeret ved starten af opslaget – som de øvrige opslag – også blev animeret i selve opslaget.

 

TEKNISK

Alle opslagene er optegnet i illustrator, hvoraf de enkelte objekter blev genbrugt, på nye måder.

Herefter blev opslagene gjort til små film ved brug af After Effects, inden de blev eksporteret til Facebook.

Filmklippene standsede ikke da opslaget kom frem men blev istedet forlænget så brugeren ikke blev mødt af en “afspil igen” eller loopet funktion.

NØGLEORD

Design
Rebranding
Development

VEJDIREKTORATETS FACEBOOKSIDE